Modernizacja dźwigu osobowego
Białystok, dnia 12.09.2025 r.
Unieważnienie postępowania prowadzonego w trybie zapytanie ofertowe
(zaproszenia do złożenia oferty)
Nazwa (firma) oraz adres zamawiającego
Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku
Adres zamawiającego: ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok
Telefon: 85 6784030
Adres strony internetowej: www.bip.bialystok.wsa.gov.pl
Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@bialystok.wsa.gov.pl
Przedmiotem zamówienia
„Modernizacja dźwigu osobowego” w budynku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku w formule zaprojektuj i wybuduj. Miejsce realizacji zamówienia: ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok.
Zamawiający unieważnienia
postępowanie prowadzone w trybie zapytania ofertowego z dnia 4 września 2025 r.
UZASADNIENIE:
cena jedynej otrzymanej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a która w tym postępowaniu wynosiła 100.000,00 zł.
Białystok, dnia 04.09.2025 r.
Zapytanie ofertowe
(zaproszenie do złożenia oferty)
1. Nazwa (firma) oraz adres zamawiającego
Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku
Adres zamawiającego: ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok
Telefon: 85 6784030
Adres strony internetowej: www.bip.bialystok.wsa.gov.pl
Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@bialystok.wsa.gov.pl
2. Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego, z zachowaniem zasady efektywnego zarządzania finansami oraz zasady równego traktowania, uczciwej konkurencji i przejrzystości. Niniejsze postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
3. Opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiotem zamówienia jest „Modernizacja dźwigu osobowego” w budynku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku w formule zaprojektuj i wybuduj.
2. Miejsce realizacji zamówienia: ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok
4. Termin realizacji umowy.
Wymagany termin wykonania (realizacji) zamówienia (umowy): maksymalnie do 10 grudnia 2025 r.
5. Warunki udziału w postępowaniu.
O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania (jeżeli dotyczy);
6. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Do oferty należy przedłożyć następujące dokumenty i oświadczenia:
a) Wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
b) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
7. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami.
1. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: pocztę elektroniczną należy kierować na adres poczty elektronicznej Zamawiającego podany w punkcie 1 niniejszego zapytania ofertowego.
Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
2. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
- osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest:
imię i nazwisko: Andrzej Frankowski
tel. 85 6784030
8. Opis sposobu przygotowania oferty.
Oferta musi być sporządzona w języku polskim i napisana czytelnie.
Jeżeli zasady reprezentacji wykonawcy nie wynikają między innymi z odpisu z właściwego rejestru wymagane jest załączenie aktualnego dokumentu uprawniającego do składania podpisów w imieniu Wykonawcy.
Wszystkie opracowane przez Zamawiającego załączniki do niniejszego zapytania ofertowego stanowią wyłącznie propozycję co do formy wymaganych dokumentów. Dopuszcza się przedstawienie wymaganych załączników w formie własnej opracowanej przez Wykonawcę, pod warunkiem, że dokumenty będą zawierać wszystkie żądane przez Zamawiającego informacje zawarte w załącznikach i niniejszym zapytaniu ofertowym oraz będą podpisane przez Wykonawcę.
Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.
Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego.
Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby (osób) podpisującej ofertę.
Wszystkie koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi Wykonawca.
9. Miejsce i termin składania ofert.
Oferty należy składać do dnia: 12.09.2025 r. do godz. 12.00
Ofertę należy przesłać na adres email:
10. Oferty częściowe i oferty wariantowe.
Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
11. Opis sposobu obliczania ceny.
Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT - jeżeli występuje.
Cena podana w ofercie winna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego.
Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen.
Cena musi być: podana i wyliczona w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku (zasada zaokrąglenia – poniżej 5 należy końcówkę pominąć, powyżej i równe 5 należy zaokrąglić w górę).
Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej (złoty polski). Zamawiający nie przewiduje wypłacania zaliczki.
Cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia należy przedstawić w "Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
Cena oferty musi być kompletna, jednoznaczna i ostateczna.
12. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty.
1. Kryteria oceny ofert - Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie
do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
a) oferta, spełnia wymagania określone niniejszym zapytaniem ofertowym,
b) oferta została złożona, w określonym przez Zamawiającego terminie,
c) Wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymaganiami Zamawiającego.
2. Kryteria oceny ofert – cena 100% - 100 pkt.
3. Wynik – oferta Wykonawcy, który przedstawi najkorzystniejszą cenę zostanie oceniona jako najkorzystniejsza, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów.
13. Istotne dla stron postanowienia
Zamawiający zawrze z wybranym Wykonawcą umowa w sprawie realizacji zamówienia zawierająca postanowienia wynikające z treści niniejszego zapytania ofertowego, PFU oraz danych zawartych w ofercie.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku zastrzega sobie prawo negocjacji z wybranymi podmiotami.
Ogłoszenie nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego i nie może stanowić podstawy do wysuwania roszczeń względem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku.
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia zapytania ofertowego jeżeli:
- nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
- cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty,
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
- postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie Umowy lub prawidłową jej realizację.
Zapytanie ofertowe może być także unieważnione przez Zamawiającego bez podania przyczyny (bez podania uzasadnienia) w każdym momencie i nie stanowi podstawy do roszczenia sobie prawa ze strony Oferenta do realizacji zamówienia
Oferenci uczestniczą w postępowaniu na własny koszt i ryzyko, nie przysługują im żadne roszczenia z tytułu unieważnienia postępowania przez Zamawiającego.
14. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
1. Informacje dotyczące administratora danych
Administratorem państwa danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będzie Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku. Mogą się Państwo z nami kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok
- poprzez skrzynkę podawczą: /WSABialystok/SkrytkaESP
- telefonicznie: (85) 678 40 41
2. Inspektor ochrony danych
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwo kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok
- poprzez e-mail: iodo@bialystok.wsa.gov.pl
- telefonicznie: (85) 678 40 41
3. Cel przetwarzania Państwa danych oraz podstawy prawne
Państwa dane będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Podstawa prawną ich przetwarzania jest Państwa zgoda wyrażona poprzez akt uczestnictwa w postepowaniu oraz ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020 r. poz. 164 ze zm.).
4. Okres przechowywania danych
Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przetwarzane będą przez okres 5 lat: od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
5. Komu przekazujemy Państwa dane?
- Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne.
- Ograniczenie dostępu do Państwa danych o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności.
- Ponadto odbiorcą danych zawartych w dokumentach związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne mogą być podmioty z którymi WSA w Białymstoku zawarł umowy lub porozumienie na korzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznych w zakresie przekazywania lub archiwizacji danych. Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku ze świadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych.
6. Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy
W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Państwa dane mogą być przekazywane do państw z poza EOG z zastrzeżeniem, o którym mowa w punkcie 5 ppkt 2).
7. Przysługujące Państwu uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych
W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przysługują Państwu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego praw,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Obowiązek podania danych
Podanie danych osobowych w związku udziałem w postępowaniu o zamówienia publiczne nie jest obowiązkowe, ale jest warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału.
15. Załączniki:
Załącznik nr 1 - formularz ofertowy modernizacja windy.docx (17,07KB)